jueves, 18 de diciembre de 2014

TEMA 6. TIC en Educación Infantil (en relación a la familia y escuela).


"Me lo contaron y lo olvidé; lo vi y lo entendí; lo hice y lo aprendí".Confucio (551 AC-478 AC) Filòsofo xinés

                                                  (Imatge pròpia)
La societat de la informació està transformant la nostra societat i com a conseqüència som tots protagonistes del nostre propi aprenentatge, ja no només els alumnes sinó també els mestres, les famílies, i els pares.

Com a mare i com a estudiant, sento molta inquietud cap a les noves tecnologies perquè sé que són una font inesgotable d'aprenentatge per als meus fills i per a mi, però no hi ha dubte que la meva responsabilitat sempre està vigent, perquè hem de controlar tota aquesta tecnologia socialitzant als nens, per donar-los estratègies d'aprenentatge, perquè tinguin criteri per triar sempre la millor opció. Les famílies hem d'ensenyar-los a fer un bon ús de les tecnologies  sobretot començant a casa i continuar la feina a l'escola per arribar a ser bones persones educats en la pau i la convivència.



 
                                                        


Així, podem veure com les TIC ajuden als nens a aprendre per si sols i per descobriment, a treballar en equip i cooperativament, els ajuda a buscar, avaluar, processar , interpretar la informació, a comunicar-la i transformar-la en coneixement significatiu.

Amb aquest esquema, veig reflectida les actuacions que com a mare hem toquen, crec que el fet d'haver cursat aquesta carrera m'han obert la ment, i crec que la formació acadèmica de les famílies o nivell sociocultural afecten molt a l'hora de què els nens tinguin accés o no a les tecnologies (bretxa digital), els meus fills tenen 5, 7 i 9 anys però estic involucrada i interessada que ells coneguin per exemple, obrir un word, guardar, buscar, agafar informació d'Internet, etc, això per començar,  perquè quan  abans ho sàpiguen millor per la seva formació, jo no vaig tenir aquesta oportunitat que ens ofereixen les noves tecnologies, i tampoc els meus pares van poder ajudar-me a formar-me

També hem veig reflectida amb l'escala de desenvolupament d'actuació del projecte educació digital que es fa amb les famílies que ens  proposa Fernando Trujillo, ja que l'escola  necessita conèixer a les famílies, ens han de donar informació , funcionament i participació, ens ofereixen formació i la inserció amb col·laboració en la vida de centre amb els professors en la labor educativa.

 
Les famílies  sabem, que la col·laboració amb l'escola té un paper revelant per la formació dels nostres fills,  és un paper molt important que es desenvolupa al llarg del temps que els nostres fills  són en ella. L'escola ens ofereix ajuda, recurs, amistat, informació, per a mi concretament l'escola dels meus fills el  CEIP L'URGELL  em dóna confiança i seguretat, confio molt en els professionals que en aquest centre hi treballen. Personalment he tingut bones experiències amb els dubtes que he pogut tenir, són molt receptius i col·laboradors amb les famílies, pareix com si tot el centre fossi una gran família, ens coneixem tots.
 Tenen recursos per les famílies com, la guia pràctica :COM ACTUAR SOBRE EL CIBERBULLING , Institut per a la convivència i l'èxit escolar , Ciberseguridad


                                  https://www.flickr.com/photos/24062765@N03/5498107124/

També he trobat altres comunitats com la de Madrid amb  exemples de premis pel diseny i continguts dels llocs web  dels centres educatius webs molt interessants com:
http://ies.puertabonita.madrid.educa.madrid.org/  i també és molt interesant : ganadores de los últimos años també http://www.iesalbasit.es/
i al centre tenen la Associació de pares i mares: http://www.ampacarolinacodorniu.es/

A Balears tenim una normativa on les famílies hi han de col·laborar amb l'escola. Però hem tingut un llarg recorregut per aconseguir-lo, la participació de les famílies en els centres tenen el seu incipient inici a la Constitució de 1978, es desenvolupa amb la (LODE) 1985 on es reconeix la participació dels pares en el Consell Escolar. Amb la LOGSE (1990), es reconeix la necessitat d'implantació  dels pares ) assolir els objectius educatius. Amb la (LOPEGCE)1995 s'estableix el referent per la participació de les famílies en els centres(el seu fi era millorar la LOGSE ). La LOE 2006 recull la participació de les famílies amb un valor bàsic per la formació de ciutadans autònoms, lliures, responsables amb els principis de la democràcia.

He trobat un vídeo que té publicat una companya d'anys passats Cira Roig que parla de l'escola pública, de la qual estic totalment d'acord i que m'agrada molt, amb aquest vídeo finalitzo la meva entrada d'avui, espero que  us agradi, una salutació. 










FONTS CONSULTADES:

 Imagen: https://www.flickr.com/photos/24062765@N03/5498107124/
 //ce2.uib.es/estudis1415/mod/page/view.php?id=125989
 http://www.iesalbasit.es/
http://www.ampacarolinacodorniu.es/
http://ies.puertabonita.madrid.educa.madrid.org/
http://www.joanteixido.org/cat/participacio.php
  CEIP L'URGELL
http://www.ampacarolinacodorniu.es/
http://www.iesalbasit.es/ 
http://ies.puertabonita.madrid.educa.madrid.org/ 
 COM ACTUAR SOBRE EL CIBERBULLING
 La participación de las familias en las escuelas TIC. URL 
Importància de l'educació amb la familia. URL 
Beneficis de les TIC a l'entorn familiar UR  
Familia y escuela ante la incorporación de las TIC
Cira Roig
 http://www.proverbia.net/citasautor.asp?autor=244 (he utilitzat aquest link per la frase del començament).

No hay comentarios:

Publicar un comentario